BEDRE ORGANISERT: Sjekk våre beste tips til hvordan du får mer struktur og orden i hverdagen! FOTO: Scanpix
BEDRE ORGANISERT: Sjekk våre beste tips til hvordan du får mer struktur og orden i hverdagen! FOTO: ScanpixVis mer

Organisering

8 tips som hjelper deg med å bli mer organisert

Disse triksene er geniale!


TOPP: Opplever du mye unødvendig stress i hverdagen? Føler du deg ofte fanget i en «tidsklemme»?

Du er ikke alene.

Her er noen tips som kan hjelpe deg til å bli mer organisert!

#1: Planlegg dagen i forveien

Før du går til sengs, kan det være lurt å pakke vesken/baggen og finne ut hva du skal ha på deg neste dag. Da slipper du å stresse med det på morgenen, og får dermed bedre tid til og for eksempel spise frokost.

#2: Re opp sengen

Det kan høres ut som en kjedelig ting å gjøre hver morgen, men prøv det som en morgenrutine. Det ser mye finere ut – og hvor ålreit er det ikke å komme hjem til et ryddig rom?

LES OGSÅ: Dette er den beste sovestillingen – ifølge eksperten

#3: Bruk kalender

​Det er ikke lett å huske alt, men det blir enklere med en kalender! Skriv ned alt fra hva slags fag du har på skolen, til treningsplanene dine, til et møte med en venn.

#4: Skriv lapper

Kjøp noen post it-lapper og skriv ned hva du skal gjøre neste dag. Deretter kan du feste de på et sted du går forbi hver dag – det kan for eksempel være på kjøleskapet eller på soveromsdøren din.

#5: Lag en tidsplan med tidsbegrensning

Skriv ned alle tingene du vil gjøre i løpet av dagen, og sett en tidsramme for når du skal ha det ferdig. (Pssst: Noen mennesker blir mer effektive under press, men husk å ikke være for tøff mot deg selv.)

LES OGSÅ: Fans mener de har funnet Dove Camerons tvilling

#6: Gjør én ting om gangen

Ikke glem at du ikke kan gjøre alt på en gang; gjennomgå punktene i tur og orden, og kjenn på den deilige følelsen når du krysser dem av én etter én.

#7: Ha alltid en reserve

Hvis du har en viktig eksamen eller presentasjon på jobb/skole, bør du ta med minst to blyanter og et ekstra utkast av presentasjonen din. Da slipper du å være nervøs for at noe vil gå galt.

#8: Kast eller gi bort unødvendige ting

Bruker du virkelig alt du har på rommet ditt? Sannsynligvis ikke. Kast, gi bort eller doner det du ikke bruker! Ser det ryddig ut rundt deg, hjelper det deg gjerne med å holde det «ryddig» i hodet også.

LES OGSÅ: Fans mener de har funnet Dove Camerons tvilling​​